Pragmatica
 
Lean (lean manufacturing, lean thinking — «ощадливе виробництво») — концепція управління, в основі якої лежить постійне прагнення до усунення втрат.
Простими словами, Lean — це створювати більше цінності для клієнта меншими ресурсами.
Методологія Lean базується на трьох ідеях:
· Цінність визначається з точки зору клієнта
· Усуваються втрати — дії, що не додають цінності
· Постійне вдосконалення
З точки зору Lean діяльність компанії поділяється на процеси, що додають цінність для клієнта, та втрати. «Ощадливе виробництво» працює над постійним скороченням дій, що не додають цінності.
«Цінність дій визначається просто: додається тільки те, за що клієнт готовий платити. Решта дій — втрати, які усуваються, спрощуються або скорочуються».
В основі Lean лежать п’ять принципів:
1) Визначити цінність продукту або послуги для клієнта
2) Встановити потік створення цінності для продукту або послуги
3) Організувати безперервний потік створення цінності
4) Не починати створення цінності, поки немає запиту клієнта
5) Постійно працювати над вдосконаленням

Для ефективного впровадження Lean важливо зрозуміти, що саме відбувається в місці створення цінності, покращувати процес створення і доставки продукту або послуги, розвивати і наділяти повноваженнями людей, розвивати лідерів і ефективну систему управління.

Спершу концепцію «ощадливого виробництва» застосовували для дискретного, потім для процесного виробництва. Пізніше ідеї Lean стали застосовуватися для надання послуг.
«Виробничі компанії шукають рішення всередині самих дій, які необхідно виконати. Постачальники послуг шукають рішення в людині, яка виконує дію».
Lean мислення допомагає компаніям ставати інноваційними та конкурентоспроможними, що в свою чергу дозволяє їм набути стійкість. Сьогодні Lean став новим, більш ефективним підходом до виконання роботи, при цьому не має значення яка це робота, в якій індустрії або якого розміру компанія її виконує. У компаніях, які впроваджують Lean, проблеми стають можливостями для осмисленого навчання, а не помилками, які замовчують або які намагаються швидко усунути. У таких компаніях менеджери працюють як коучі, допомагаючи людям сміливо визнавати проблеми і практикувати постійне вдосконалення.
Made on
Tilda